الکترود مخصوص جوشکاری چدن

الکترود مخصوص جوشکاری چدن

جوشکاری چدن نوعی دیگر از اجسام مورد نیاز در صنعت و نیاز به اتصال دارد. الکترود مخصوص جوشکاری چدن جهت استفاده از رختگی ، اتصال چدن به چدن یا جهت اتصال به فولاد استفاده میشود. در راستای جوشکاری چدن قادریم در محصولات ایرانی ، الکترود آما و در محصولات خارجی ، فیلارک را به فروش برسانیم.

الکترود مخصوص جوشکاری چدن

با توجه به اجسام که از نمونه بارز آن فولاد است که همواره در دسترس می باشد. اجسام دیگری همچون چدن در تولید برخی از اجسام از جمله شیرالات ، قابلمه استفاده میشود. الکترود جوشکاری چدن نیاز بر این موضوع خواهد بود. اتصال چدن با استفاده از الکترود های معمولی انجام پذیر نیست.

از سوی دیگر با توجه به تنوع محصول در بازار الکترود ، انتخاب صحیح به شما کمک شایانی خواهد نمود. خرید الکترود دستگاه جوش مناسب چدن را با توجه به توضیحات زیر بشتر بشناسید.

الکترود چدن آما

آما یک شرکت ایرانیست که در زمینه تولید الکترود بسیار موفق عمل نموده است. در راستای چدن نیز قادر به ارائه تعدادی محصول به شرح زیر ارائه نموده است.

  • 1012G
  • 1094MO
  • 1094NI
  • 1094NIFE

هر یک از کدهای بالا دارای مشخصات خاصی می باشد که هر کدام به تفکیک درون وبسایت معرفی گردیده ایم.

الکترود چدن فیلارک

برند دیگر قابل خرید از مجموعه ما در خصوص فیلارک است که با توجه واردات از کشور مربوطه صورت می پذیرد. فیلارک نیز مانند آما دارای مدل های متفاوتی می باشد که نمونه برتر آنان در زیر اشاره شده است.

  • PHILCAST Fe-25/ESt
  • PHILCAST Ni

قطعات بدون نیاز به ماشینکاری

جوش حاصل از چدن قابل ماشینکاری نمی باشد.
الکترود مخصوص جوشکاری چدن

قیمت خرید الکترود چدن آما و فیلارک را از کارشناسان این مجموعه به صورت رایگان به همراه مشاوره دریافت نمایید.

فروش محصولات فوق به صورت :

  • ارسال سریع و مستقیم به سراسر کشور
  • خرید اینترنتی و حضوری
  • امکان مشاوره قبل از خرید و رایگان

تجهیز ابزار نوین علاوه بر فروش الکترود در زمینه سیم CO2 جوشکاری نیز فعالیت گسترده ای دارد. که حاصل برندهای معتبر بازار می باشد. وجود محصولات در هر بازه زمانی ، شرایط را برای مصرف کننده آسان می نماید. کیفیت خوب را از ما بخواهید تا تولید مستمر را بدست آورید.

00/12/16

الکترود چدن میکا

آلیاژ چدن به عنوان یکی از پرکاربرد ترین مواد، از دیر باز شناخته شده و کاربردهای فراوانی صنایع گوناگون یافته است. مشخصاتی همچون نقطه ذوب پایین، قابلیت سیال شدن زیاد، قابلیت جذب ارتعاش خوب، مقاومت باال در مقابل سایش، عدم حساسیت در برابر شیارهای سطحی و کم بودن میزان انقباض در زمان انجماد و سرد شدن از ویژگی هایی است که استفاده از این ماده را برای سال های متمادی در صنایع گوناگون توجیه کرده است.

الکترود چدن میکا با مغزی نیکل جهت جوشکاری انواع چدن و همچنین اتصال این دسته از مواد به فوالد، مس و آلیاژهای آن. این الکترود بطور تخصصی جهت انواع امور تعمیراتی طراحی گردیده است.

این الکترود دارای کیفیت بسیار باالیی در اپراتوری جوش و همچنین خواص متالورژیکی می باشد. قوس این الکترود پایدار بوده و رسوب دهی جوش بر سطح قطعه بدون هرگونه پاشش، مک و بریدگی کنار جوش انجام می پذیرد. امکان جوشکاری با کمترین جریان ممکن و همچنین تمامی
موقعیت های جوشکاری وجود دارد و جدایش سرباره به راحتی امکان پذیر است

چدنها نیز همانند فوالد آلیاژی از آهن و کربن هستند . تفاوت اساسی این دو دسته از مواد به درصد کربن مربوط است. در فوالدها حداکثر کربن 2 درصد می باشد در حالیکه این مقدار در چدنها همواره بیشتر است.

وجود درصـد باالتر کربن در این دسـته از مواد، جوشکاری آنها را همواره با محدودیتهایی مواجه می سازد. از این رو جوشکاری چدنها به قصد اتصال به ندرت رخ داده و عمده دلیل جوشکاری آنها به قصد تعمیر و بازسازی عیوبی مانند ترکها انجام می شود .

جهت شناخت و فهم بهتر خواص این مواد برای شناسایی قابلیت جوشکاری آنها، پنج گروه اصلی مطابق آنچه پیشتر شرح داده شد وجود دارد.
این تقسیم بندی بر اساس ترکیب شیمیایی و ساختار متالورژیکی آنها انجام می شود .

اطلاعات بیشتر از چدن

چدنها گستره زیادی از آلیاژهای آهنی را در بر می گیرند. این مواد تنوع باالیی از ترکیب شیمیایی و ریز ساختار را شامل می شوند. برخی از این آلیاژها به راحتی جوش پذیر بوده، در حالیکه بخشی دیگر تحت شرایطی کنترل شده و خاص قابلیت جوشکاری دارند.

بزرگترین مشکل در جوشکاری چدنها عدم خاصیت انعطاف پذیری آنها می باشد. بطور مثال اگر یک قطعه چدنی تحت نیروی کششی در محدوده استحکام تسلیم قرار گیرد، وقوع شکست قطعه قبل از هرگونه تغییر فرم دور از انتظار نیست. بنابرین میتوان نتیجه گرفت انتخاب فرآیند جوشکاری باید به گونه ای باشد تا مقدار تنش ناشی از جوشکاری به حداقل برسد.

بطور کلی الکترود و سیم جوشهای پایه نیکلی تحت روشهایی مانند الکترود دستی، جوشکاری با گاز محافظ، جوشکاری توپودری ترجیح داده می شود و فلز جوش با کیفیتی را تولید می کنند.

دالیل جوشکاری چدن ها از نوین جوش عبارت است از :

  • تعمیر عیوب جهت بهبود خواص و یا بازیابی قطعات ریختگری قبل از سرویس دهی
  • تعمیر عیوب ناشی از ریخته گری
  • اتصال قطعات ریختگی به یکدیگر

01/02/19

جوشکاری چدن

یکی از موارد جوشکاری چدن در زمینه ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد. ریخته گری در شرایط بسیاری موجب ترک خوردگی می گردد که این عوامل بسیاری می باشد.

فعالیت در جوشکاری چدن آسان نیست ولی ممکن است. از این رو هر شخصی قادر به جوشکاری در این نوع نمی باشد. در صورتیکه جوشکاری در نوع چدن به درستی انجام نگردد. باعث آسیب های بعدی نیز می گردد.

در نوع جوش چدن چهار مورد زیر نیاز به رعایت می باشد.

  1. شناسایی آلیاژ
  2. ماده سازی سطح ریخته گری
  3. حرارت و دمای جوشکاری
  4. روش جوشکاری

چدن از خانواده آهن و کربن می باشد. وجود کربن موجب افزایش سختی می گردد.

جالب است بدانید که چدن ها با گرمایش و فشار تغییر شکل نمی دهند. همین موضوع موجب می گردد که در اثر فشار بالا ترک خورده و نیاز به ترمیم مجدد باشد.

سه نوع الکترود زیر در جوشکاری چدن مورد استفاده قرار می گیرد.

  • الکترود پوشیده از چدن
  • الکترود آلیاژ مس
  • الکترودهای آلیاژ نیکل

در خصوص بسیاری از موارد از جمله روکش الکترود اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

الکترود چدن

الکترود چدن در شرایط مختلف از سوی شرکت برای مشتریان ارسال می گردد. قیمت خرید الکترود چدن با توجه به شرایط و میزان خرید این امکان را برای مشتریان ما ایجاد می نماید.

مجموعه نوین جوش در راستای فروش محصولات بدون واسطه و به صورت مستقیم از کارخانه یا وارد کننده به فروش میرسد.

نظرات
  1. علی گفت:

    سلام
    برای جوشکاری و ترمیم الیاژ مشعلی پلوس خودرو چه الکترودی را پیشنهاد میکنید

نظر یا سوالات شما برای ما خیلی مهمه !